Mobil alkalmazás fejlesztés

Mobil alkalmazás

Mobil alkalmazás útja a fejlesztőtől a felhasználóig

Mobil alkalmazási fejlesztési keretrendszer

Mobil alkalmazás elemei

Mobil alkalmazás fejlesztési fázisai

Mobil alkalmazás cégeknek

 

 

Mobil alkalmazás

A mobil alkalmazások már 3-4 éve elérhetőek az érdeklődök számára, de valójában az elmúlt 1-2 évben fordítanak több figyelmet az applikációkra – az egyre növekvő igények miatt – a fejlesztő szakemberek. Az alkalmazásokkal megkönnyíthetjük mindennapjainkat. A legtöbb hétköznapi dolgot, mint a parkolás, a mozijegyvásárlás, a turisztikai látványosságokról szóló információk, múzeumi leírások, vadasparki körséták stb. már a telefonunkra letöltve, rögtön a kezünkben tarthatjuk.

Mobil alkalmazás alatt értjük a mobil eszközön (pld.: okostelefon, tablet, pc) futó szoftvert. Az eszközök fizikai paraméterei (kijelző felbontása, tárkapacitás, érintőképernyő, GPS lehetőség, stb.) közel azonosak.

Jelenleg a meghatározó szoftver platformok – az iOS (Apple által fejlesztett), az Android (Google) és a Windows Phone (Microsoft) – fejlesztői oldalon lényegesen eltérnek, viszont a felhasználó által elérhető szolgáltatások, alkalmazási funkcionalitások a legtöbb esetben megegyeznek.

Mind három platformhoz külön piactér áll rendelkezése. Ezek jelentősége, hogy a felhasználó a mobil eszközökre lényegében csak innen telepíthet alkalmazást. A piacterek több nyelvűek, a világ bármely pontján a mobil eszközről, illetve interneten keresztül érhetőek el. Az alkalmazások lehetnek ingyenes letöltésűek, vagy üzleti alapon megvásárolhatóak, az adott alkalmazást publikáló kiadó döntheti el, hogy melyik megoldást választja. A piactereken keresztül a felhasználók közvetlen visszajelzést tehetnek, így a fejlesztők sokrétű információt kapnak a letöltésekkel kapcsolatban. (a letöltések száma, területi eloszlása, bejelentett hibák, nyelvterületre lebontott eloszlások, stb.)

 

Mobil alkalmazás útja a fejlesztőtől a felhasználóig

A fejlesztő által létrehozott szoftver terméket a kiadó (aki lehet azonos a fejlesztővel),a regisztrációt követően publikálja a megfelelő piactéren. A regisztrált kiadó egy vagy több külön álló alkalmazást is publikálhat. A publikációs lehetőségek között lényeges különbség, hogy a kiadó ingyenesen letölthető, vagy díj ellenében használható alkalmazást kíván feltölteni.

Az alkalmazás a publikálást követően válik láthatóvá a piactéren a felhasználók számára, akik jellemzően közvetlenül a mobil eszközükről böngésznek. Az alkalmazásokról több kiegészítő információ – akár több nyelven is – elhelyezhető. A felhasználók a mobil eszközre letöltött alkalmazások frissítéseit automatikusan érik el.

 

Mobil alkalmazási fejlesztési keretrendszer

Az INFOtec Kft. által fejlesztett tartalomszolgáltató keretrendszer rugalmas eszközt biztosít azok számára, akik mobil készüléken elérhető tartalmakat kívánnak publikálni, viszont nem rendelkeznek megfelelő informatikai háttérrel.

A megrendelő (kiadó) dönthet önálló alkalmazás fejlesztése, illetve alkalmazáson belüli tartalom szerkesztése mellett is.

Az önálló alkalmazás esetében a teljes arculat kialakítása, az összeállított funkcionalitás egyedi módon tervezhető. Minden alkalmazás saját néven publikálható a piactereken.

Azok számára, akik nem rendelkeznek nagy, átfogó tartalom mennyiséggel, lehetőségük van az INFOtec Kft. által indított turisztikai célú keretalkalmazáshoz csatlakozni. Ezen belül a kiadó csak részben készíthet önálló megjelenést, a felhasználó a piactérről egy alkalmazást tud letölteni, amelyben több projekt is helyet kapott.

Van arra is lehetőség, hogy kistérség, régió, vagy egyéb módon összekapcsolt tartalmak alkossanak egy adatbázist, egy alkalmazást.

 

 

Mobil alkalmazás elemei

Az alkalmazás különböző tartalmi és navigációs jellegű lapokból épül fel, melyek tartalmi elemei és elérési sorrendje változó. A lapokhoz különböző funkciók kapcsolhatók, amelyek a lap menüjéből használhatók.

Tartalmi lapok

Ezeken általában egy objektum (szobor, épület, esemény, turisztikai attrakció, stb.) leírása kap helyet. A tartalmi lapba igény szerint beépíthetők olyan hivatkozások, funkciók, amelyek a felhasználói igényeket, a mobilitást szolgálják.

A tartalmi lapok grafikai megvalósítása minden esetben egyedi lehet, a megrendelő egyéb arculati elemeivel harmonizáló.

 

 

 

A tartalmi lapokhoz kapcsolhatók

  • külső linkek (pl.: múzeum hivatalos honlapja, interneten elérhető életrajzi oldalak, stb.), amelyekre kattintva a mobil internet eléréssel rendelkező felhasználó megtekintheti az adott oldalt;
  • telefonszámok, amelyek kiválasztása esetén a telefon elindítja a tárcsázást;
  • térkép adatok, amelyek az adott objektum helyét GPS koordináta alapján rögzítik;
  • időpont, amely az események naptárban történő megjelenítését szolgálja;
  • médiatár, amely alapján még több kép, hanganyag rögzíthető a tartalmi laphoz;
  • képgaléria, több fotó bemutatása;
  • Facebook megosztás, a tartalmi lapok illetve események lájkolhatók és megoszthatók.

A tartalmi lapokon található információk hanganyagban is rögzíthetők és előzetesen stúdióban, narrátorok, akár több nyelven is elkészítik. Amennyiben az adott laphoz tartozik ilyen lehetőség, akkor a menüből az oldal felolvasása indítható.

 

Navigációs lapok

A tartalmi lapok közötti eligazodást, az ún. navigációs lapok segítik, melyek lehetnek lista, illetve térkép jellegűek.

Lista lapok

Az alkalmazások menü lapjai, illetve az objektumok rövid (címszerű) leírásaiból lista lapok építhetők. A listalapokon az információ sorrendje előre meghatározott (pl.: menü), vagy feltételtől függő lehet (pl. betűrend).

 

A navigációs lapok másik formája az un. sematikus térkép. Használhatjuk olyan térképszerű alaprajzok, parkok, múzeumok, belváros stb. megjelenítésére, amelyek nem méretarányosak, de a helyszín vázlatos térképét mutatják, viszont a GPS navigációra nem alkalmasak. Tipikus alkalmazása a „séta”, amely a térképen megjelölt útvonalakat, megállóhelyeket köti össze.

Az egyes megállóhelyekhez „audio guide” típusú hanganyagot rendelhetünk, amely közvetlenül a séta bejárása során hallgatható.

 

Hírszolgáltatás

Az alkalmazáson belül van lehetőség RSS hírek fogadására. Amennyiben a megrendelő weboldalán rendelkezik RSS szolgáltatással, az beépíthető a mobil alkalmazásba, így a hírek frissítése automatizálható. Az RSS szolgáltatással nem rendelkező megrendelők esetében az INFOtec Kft. kialakít egy oldalt saját szerverén, ehhez egyszerű szerkesztőségi felületet biztosít. Az RSS hírek napi, friss információkat tartalmaznak, akár többnyelvű változatok is készíthetők.

Esemény naptár

Az INFOtec Kft. biztosít olyan szerkesztői felületet, amelyen esemény naptár típusú be-jegyzések készíthetők. Az itt felvitt események a tartalmi lapokkal, az adott alkalmazással összekapcsolhatók. A mobil alkalmazásban frissíthető az eseménynaptár, így a felhasználó aktuális programfüzettel is rendelkezik. Hasznos funkció lehet fesztiválok, falunapok, több napos rendezvények pontos menetrendjének, órára lebontott programjának napi frissítésére, rövid időn belül bekövetkező, illetve rendszeresen ismétlődő események (pl.: pingvinetetés 10.30-kor) megjelenítésére.


 

Mobil alkalmazás fejlesztési fázisai

• az alkalmazás szerkezetének meghatározása (az alapvető lap típusok, az objektumokról várható információk jellege), az alapfunkciók (GPS, térkép, eseménynaptár, RSS) körének meghatározása, a mobil alkalmazás keretrendszerének kialakítása;

• grafikai tervezés (logó, nyitó lap, lapok sablonjainak tervezése);

• nyers tartalmi szövegekből szerkesztett lap készítése, a lapok beszerkesztése a mobil alkalmazásba, a szerkesztés során média elemek (képek, hanganyagok) feltöltése, külső hivatkozások, GPS koordináták megadása;

• hanganyag (narráció) készítése, 1000 karakter szöveg átlagosan 1,5 perc hanganyagnak felel meg;

• idegen nyelvű fordítás, mobil alkalmazásba történő beszerkesztése

• az alkalmazás publikálása a piactérre, a szükséges leírások, ajánlók, esetleg egyéb marketing anyagok készítése (pl.: YouTube videó);

• a tartalom folyamatos frissítése.

 

Mobil alkalmazás cégeknek

 

A mobil eszközök térhódításával ma már szükségszerű, hogy weboldala mobilra optimalizált legyen, a betűk megfelelő méretűek legyenek és ne vegyen sok időt igénybe a képek és az oldal betöltése.

Az újabb piacok (Androis, Windows és iOS)  megjelenése  és a benne rejlő lehetőségek felismerésével egyre több cég számára vált fontossá  a mobil piactereken saját céges mobil applikációval való megjelenés.

Előnyei:

  • céges arculat
  • cég bemutatása, üzletlista
  • közvetlen tárcsázás és üzenetküldési lehetőség
  • térképen való megjelenítés és útvonaltervezés
  • facebook megosztás
  • üzenőfalon hírek, akciók megjelentetése
  • új piacon való megjelenés új marketing lehetőségekkel

  

 

Részletes ajánlatkérés: info@myapps.hu